Alla inlägg under december 2009

Av hazzel - 20 december 2009 20:23

Det blir visst ett inlägg här uppifrån endå :)

Resan upp gick jättebra. Melvin sov sina vanliga tider & vi behövde bara stanna en gång på hela vägen. Har redan träffat mamma, pappa å alla syskon. Ja...inte Boniús Elin då...men det blir det om ett par dagar :)


SNÖ!! Det är underbart mycke snö här, å mer kommer det hela tiden. Love it!! I morse efter frukosten masade jag å David ut oss å skottade av parkeringen å ner till vägen. Mysigt mysigt!! Nu är han påinnebandy...ja, han hittar nog till innebandy här uppe oxå :P


Melvin sover jättebra här, superskönt! Det är precis som hemma....bara att lägga han så spomnar han som vanligt <3 Lillfisen är juh så duktig :)


Ja, det var väll lite om vad som hännt hittills...I morron överväger vi att åka till stan, handla lite mer julklappar å sen till lillebror å hällsa på han...


Ha det gott i snön allihopa, det ska jag ha :)

Av hazzel - 18 december 2009 21:25

Ja, dan före -dags att åka till Sundsvall alltså!! :)

 

Kommer förmodligen vara dålig på att uppdatera under jul & nyår, men håll ut mina vänner jag är åter på plats å Pytteland å vid datorn i början av nästa året. Har handlat lite till julklappar idag med...haha..vi skule juh inte handla förns vi kommit upp, men när man väl styper på nåt som passar toppen till nån speciell, ja, då måste det köpas :)

 

Jag kommer säkerligen att lyckas få till nåt inlägg innan tomten, men OM jag mot förmodan inte skulle det så önskar jag er alla en toppen jul!!

Av hazzel - 16 december 2009 20:16

Idag var vi ner till bvc å lyssnade på "nybebisens" hjärta för 1a gången :) Så skönt att äntligen f¨höra de må ljuden :) 138 låg dom på, så ni som vill spekulera i hurvida det tyder på pojke eller flicka - var så god :) Vi var juh på ul i förrgår, å jag tyckte mig se att det var en pojke, medans David tyckte det motsatta :P Så vi vet helt enkelt inte...en av oss har i allafall rätt :P


Jag är i allafall helt slut...det tar på krafterna när han vill kliva upp så galet tidigt som han gjort ett par dagar nu :( Huvva...vet inte om jag ska motarbeta det eller helt enkalt vänja mig vid att kliva upp tidigare!?


Nu ska jag i allafall gå å lägga mig. Kan juh inte vara vuxen å tuff å stanna uppe till efter 21 varje natt. haha... G´natt på er!!

Av hazzel - 16 december 2009 07:58

Varför varför har Melvin börjat vakna så tidigt??

Nu vill han upp vid halv 6 på morronen...inte alls vad jag har lusst med :( Dagarna blir oerhört långa, å redan vid middagsdags känner jag mig redo för sängen.

Av hazzel - 14 december 2009 13:21

Då har vi äntligen fått det efterfrågade datumet för bebis.  Är i v19+0 Det var iofs precis som vi trodde, men det känns endå bra att ha fått ett datum därifrån :) Så nu är vi igång med namn funderingarna igen :) Har ni nåt tipps???? Vi vet juh inte om det är en pojke eller flicka så alla förslag är välkommna.

Av hazzel - 13 december 2009 19:50

Kan inte tänka på så mycka annat än att vi snart, mycket snart ska fara uppöver - hemöver :)

Av hazzel - 12 december 2009 19:14

Har hhaft en helmysig dag med Melvin idag. David har v arit hos sina föräldrar, så jag & Melvin lyxade till det med go´fika å eb tripp bet på stan. Lite julklappar blev det å en regäl promenad :) Nu är fötterna ömma & ögonlocken tunga, så ett lut på soffan lockar!



Av hazzel - 11 december 2009 10:42

Ja, då var gårdagen ett minne blott...men ett bra minne blev det iallafall :) Davids farmor var hit & middagen blev jättelyckad. Agnetha & hennes familj dök upp lagom tills det var dags för efterrätt å som av en händelse hade hon den med sig :P Även Maria & Davids mamma kikade förbi en sveng å sa grattis :) *tackar tackar*


Nu återstår bara nedräkningen tills vi åker till Sundsvall...En vecka kvar nu...

Ovido - Quiz & Flashcards