Alla inlägg under april 2009

Av hazzel - 30 april 2009 12:29

Ja, det känns nästan lika kul (nää...roligare) att sitta här dan före dan vi ska åka upp till familjen, som att vänta på "tomten" :)

Idag bär det i allafall iväg till min otroligt trevliga & vackra vän på andra sidan spåret. Grillning, busungar, eld å massa kaffe :) perfekt!


David är på arbetsförmedlingen just nu...det är väl så jävla typiskt att han är kallad till nåt jävla förnedringsmöte precis då vi ska vara borta :( hoppas verkligen att han lyckas styra till det så han slipper bli avstängd IGEN


NÄ, om man skulle sluta sitta på msn å här, å istället ta å packa lite då...

Av hazzel - 29 april 2009 17:16

Nu är det på tiden att vi får vår lgh såld!!!

Gick ner till Swedbanks mäklare idag, så nu ska det väl rulla på snart?

Då kommer annonsen hamna på hemnet bla :)


Idag har varit en skum dag...jag å David har pratat allvar om framtiden...bara bra saker, men det känns endå lite skumt som sagt. Får se om det känns bättre när vi kommer upp på fredag?!?!


Snart ska jag gå å packa lite har jag tänkt :) David ska juh ut ikväll så jag tänkte gå å lägga mig tidigt...å då vill jag ha allt klart tills dess...


bla bla bla...




Av hazzel - 29 april 2009 01:48

Kanske är dags att ta i tu med mina sömnproblem snart????

"Min" läkare sa till mig att allt kommer förmodligen ordna till sig när jag väl fått barn & börjar amma. Då utsöndras hormon...bla bla bla...INTE SOVER JAG INTE!! Melvin somnar så sött efter att han ätit men inte jag. Tur att jag kan ta en power slummer då å då på dagarna. Konstigt det oxå när man tänker efter...hur fan kan det komma sig att jag kan somna till på dagarna men inte på kvällen/natten?


Gaaah...ska väl masa mig tillbaka till sängen & förhoppningsvis inte störa mig allt för mycke på det lugna snusandet från mina älsklingar där inne...

Av hazzel - 28 april 2009 22:32

Imorrn är det en dag av många måsten.

Måste:

Packa

Städa

Sola

Kolla packningen :P

Se över räkningarna (inte nödvändigtvis betala dom... ;) )

Tömma kylen på färsk produkter


På torsdag byter vi bil (lån-byte alltså) Då får s60n åka till byn så tar vi v70n till Sundsvall. Vi måste fasen skaffa oss en kombi. David är redan less på att plocka isär å plocka ihop vagnen i små delar varge gång vi ska nånstans. (finns en anledning till att jag inte hjälper till ;) )


Idag har varit en såndär härlig dag igen...eller i allafall kvällen...på dagen låg jag å Melvin å sov som två små grisar...hihi... Men som sagt - kvällen har varit kanon trevlig. Va bort å grattade mig medelålders vän. Moahaha!! Enda problemet med att vara där e juh att jag blir så skaffa-hus-sjuk. Tycker det är såå mysigt med alla barn å deras kompisar som kutar in å ut å fram å tillbaka. En hög me ungar är på gården å hoppar på studsmattan, en hög spelar landhockey på gatan (till alla grannars förtjusning) ;) å en del kutar fram å tillbaka med såpbubbelpistoler eller bollar..mmm härligt härligt :) Melvin bara älskar att sova där...han trivs så bra när det är liv å rörelse omkring han. Det är nästan så att han blir mer orolig å vaknar när det är för tyst. Härlig unge det där :) :)


Nä, om man ska ta å natta sig själv oxå då...? David ska visst ut på krogen å "kolla på fotboll" (?) i morron kväll, så det är väll bäst att man är utvilad...annars kan det lätt bli sura miner från mitt håll om såna saker...dricka öl mitt i veckan med sina arbetslösa polare. *fnys* nää...det där gillas inte...men men...


go´natt då!

Av hazzel - 27 april 2009 22:08

Idag har det vare fullt upp med diverse förkortningar. Allt har i allafall gått bra & ännu en dag är över (i väntan på fredag känns en del dagar sååå långa)

Är i allagall äckligt mätt /svärmor va NYSS hit med kinamat) å jag är lika äckligt trött. Jag som skulle gå å lägga mig samtidigt som pyttling idag...hmm... hade jag gjort det, så hade jag oxå vägt två kg mindre just nu. *attans*


I morron ska vi i allafall bort å fira Agnes lite i efterskott.

Ska bli skoj att komma över till andra sidan :P

Nä, sängen kallar på mig...natti!

Av hazzel - 26 april 2009 23:34

Jag har juh gått å sagt att -nää då, denna gång ska vi inte fara runt å träffa så mycke folk när vi åker upp. Nu ska vi passa på att se oss omkring lite istället. Gå runt sidsjön, kika på fina hus på södermalm å myska runt uppe vid pappa... Har sagt att vi ska ägna oss åt familjen å på sin höjd ett fåtal vänner. Men nu kommer jag på mig själv med att längta såå mycke efter såå många personer juh närmare avresedatum vi kommer. Jag vill juh träffa Linda, Emma, Christian, Chricke, Sara, Håkan,Jens, Kicki, Anna, Carro, Charlotte, Asta, Ecke,Carin, Jeanette, Annika...osv... Å förhoppningsvis en hel massa goa människor på bilutställningen i Timrå (den 8e? 9e?...när var det)

Av hazzel - 26 april 2009 17:48

Nu jävlar har jag å David hafft tråkigt för länge.

Vi är just nu mitt uppi en spelturnering :)


*Chicago

*Fia m knuff

*Yatzy

*4 i rad

*Guitar hero (bäst av tre)


Tur att man har barnasinnet kvar!!



Av hazzel - 26 april 2009 00:32

Kan inte sova :(

Känner mig som en idiot när jag ligger där å "hör" samma låt om å om igen i huvet. Ingen dålig låt för visso (turn the page) men det är likt förbannat lika jobbigt att den "går på repit"!! Melvin å David låg även där & som så sött på var sin sida om mig...och som en god vän nyligen formulerade sig i sin blogg : Hans sömn känns som ett personligt hån mot min sömnlöshet. :(


Har trots allt bara goda minnen att lägga på lager efter dagen som varit.

Vi inledde med innebandy slutspel från morrom kvisten nån gång till fram åt 16 tiden. Pyttling var såå söt i sona hörselkåpor. (bild kommer ev imorron) Nu på kvällen har vi haft besök av Davids moster å hennes son. Dom va hit å käkade tacos å spelade guitar hero. En trevlig kväll i sin enkelhet.


Längtar sjukt mycke tills på fredag nu. Vi åker juh upp då :)

Hoppas att Melvin inte tycker att det blir jobbigt med den långa bilresan!?!? Men än så länge när vi åkt bil så somnar han juh direkt...så risken kanske är större att han sover hela vägen å istället om jag inte väcker honom för att "lura" i honom lite käk!?!? ;)


Nä...här blir inga barn gjorda...tur är väl det förrästen...än vill jag inte ha en till... men nu är det dags att försöka få John Blund att strö lite sand, eller kanske storsten, över mina ögon så jag somnar nån gång.


Så tills nästa gång...natti natti!! 

Ovido - Quiz & Flashcards