Alla inlägg under mars 2009

Av hazzel - 31 mars 2009 11:10

Jahaap...undra vad man ska göra idag då? David är med en kompis i Norrköping, å ska vara där hela dagen. Bad han ta ner vagnen...men den står kvar i köket :/ Kanske kan böka mig ut med den själv? Om jag lägger pyttling i sängen, bär ner vagnen, SEN klär på han å bär han ner, stoppar han i vagnen å går...? Kan gå :)


Nån som vet:

Melvin har vita prickar, fast på rad, i gommen. Läste nånstans att bebisar som ammar kan få svamp i munnen(?) Är det det han har tro? Eller är det nån som har en aning om vad det kan vara annars?


Nån som vet:


Hur kan det komma sig att ena bröstet "levererar" 90-130ml per ammning/pumpning. Medans det andra "levererar" endast 10-40ml (?)

Blev nämnligen osäker på om/hur mycke han fick i sig, så nu pumpar jag för att sedan ge han me flaska...så mat får han...mellan 90-150ml per gång. Som bonus värkar han inte få ont i magen längre heller :) *pling*  innan kunde han juh amma i 2½ timme (ja, det är säkert) tills han somnade...men nu äter han på några minuter å sen är han pigg å glad & håller sig vaken mycke längre perioder :) Har pumpat 6 matat med flaska i tre dagar nu, å jag är lite nervös över att amma igen. haha...känns som om jag inte minns hur man gör :( Kanske inte är så konstigt att dom där svenska kändisarna som åker till USA i fyra dagar inte kan prata svenska när dom kommer hem igen :P

Av hazzel - 30 mars 2009 22:56

Då var även denna dag över & vi har kommit en dag närmare sommaren :) Jag längtar såå efter värmen nu. Är galet less på denna pendlande värme/kyla. Idag var det dock helt ok ute. Vi gick en relativt lång promenad. Var bla ner till stan & stannade till på hm, lindex å åhlens...där jag "råkade" köpa lite kläder till Melvin :) Han har juh bajsat sönder sina pyjamasar, så nu har han fått två nya...eller var det tre (?) :P Å så köpte jag vantar till han...haha...kan juh inte åka upp till "norr" utan vantar.


På vären hem stannade vi till på ett fik å köpte med oss mackor mm, som vi gick upp till stadsparken å mummsade i oss :) Blev säkert sittandes där i 45 minuter. Så mysigt :)


Nu är i allafall allt klart för den här dagen. Alla är babade & nu är det dags för sängen. Han är juh sååå söt i sin Laban cape :)

Av hazzel - 29 mars 2009 10:31

Wee hee...nu har jag suttit här å passat på min auktion i över en tinne :) Lillen fick så lov att stanna i sängen hos David (som förövrigt är en riktig latis idag :) ) medans jag "traderar" :) Hade nästan glömt hur kul det var...huvva, länge sedan nu juh. Men igår blev jag påminnd å idag har jag köpt en bärsele :) En jätte fin blå Babybjörn sele, för 338kr :) det är juh toppen. Vi var å kollade på en på leksaksaffären, där hade dom extrapris, men den kostade endå 1000kr. *nöjd*



Av hazzel - 28 mars 2009 22:58

Känner mig lite vild & galen nu när jag är uppe så här sent :P

Melvin blev nattad redan vid 21.30 så han kommer med all säkerhet INTE sova hela natten nu. Men det har det varit värt. Jag å David käkade gooo kvällsmat & har myst i soffan. (vilket vi inte hunnit göra den sista tiden)


Från det ena till det 7e :P

Jag & mina pojkar åker upp till Sundsvall den 1a Maj. (om det är nån av betydelse som har missat det) Jag har nämnligen insett att "tack vare" (eller vad man nu ska kalla det) denna blogg så pratar inte folk med mig längre. När jag väl ringer för att kolla läget, eller själv skvallra så får jag allt för offta svaret: Jag vet, det läste jag i din blogg. Hmm...håller denna blogg på å kapa all form av kontakt jag har med människor nu för tiden? Som om jag inte känner mig ohyggligt ensam vissa perioder endå. *tycker synd om mig själv för en stynd....så, nu var det över*


Vi har i allafall varit ute på en riktigt skön å lång promenad idag :) Gick runt Västervik, å på hemvägen stannade vi till hos vår käre klanledare & vän Agnes. Lyckades på ett smidigt sätt bli bjudna på både kaffe & hembakad sockerkaka :) Yum yum :P Kännde dock att vi är heeelt fel ute som bor i lgh :( Så skönt dom har det som kan vara ute på gården å poa på om dagarna. *avundsjuk*


Nä, nu är min crazy moment över...kan inte hålla ögonen öppna snart...vilket ofta kan ses som ett tecken på att man borde sova. Så jag ska lyda min kropp & bege mig till kojs.


*¤*¤*¤** Natti natti släkt å vänner, å alla jävlar jag inte känner :P **¤*¤*¤*


(kvällsrim...)

Av hazzel - 28 mars 2009 12:05

Nu liggen pyttet här i sängen i hickar...men jag hoppas att han nöjer sig med det ett tag så jag får spela lite onödiga spel på King.com Fy sån abstinens jag får när jag inte spelat på länge. Haha...kärring varning, jag vet, men det är så skoj.

Av hazzel - 27 mars 2009 18:56

Jah men jag är juh på sånt uselt humör :(

Har gjort mitt bästa för att bråka med David idag, men han går inte på det. Kramar mig bara & säger att jag borde sova en stund. Grrr! Det gör inte att ångan i mig släpps ut direkt. Faaan! Nu är han å spelar innebandy den fegisen :P nej då...han är juh kärleken i mitt liv. MEN det vore skönt att få bråka av sig lite å han är juh den enda jag träffat på flera dagar. Måste helt enkelt ta å skaffa mig ett liv utanför dessa vägger, å BORTANFÖR David. Vi går juh inte mer än en meter ifrån varandra jusst nu. Missförstå mig inte...jag fullständigt Älskar att "ha" honom här hemma, men det är JAG som måste göra annat ibland.  Längtar "hem" sjukt mycke jusst nu oxå...kan mycke väl vara det som gnager på mitt humör (?!)


Åh, som en räddande ängel kom här en doft av bebis bajs...så innan jag skriver allt för mycke personligt kraffs idag ska jag gå å ta upp lilleplutt. Hejja!

Av hazzel - 27 mars 2009 10:34

När den lille älsklingen vaknade 05.00 i morse slängde jag en snabb bl  ick mot fönstret - det skulle jag inte ha gjort :( SNÖ!! Det är ingen mening att det snöar här juh :( fyy va sur jag blev. Det har juh varit så fint ett par dagar nu juh. Blää... Det blir alltså ingen promenad på förmiddagen idag :( Vi ska i allafall göra en premiärhandling senare. Vi har förtfarande inte åkt å handlat tillsammans sedan vi fick Melvin, men idag ska det ske. *spännande* Haha...det är fantastiskt var "spännande" är ett relativt begrepp...haha Förr va "spännande" nåt i stil med att åka till en annan stad & bete sig allmänt illa. Idag är "spännande" att åka tillsammans till affären :P

<3 Jag Älskar de mina <3

Ovido - Quiz & Flashcards