Alla inlägg under februari 2009

Av hazzel - 28 februari 2009 11:27

Ja, nu är det inte allt för många timmar kvar tills MIN mamma kommer hit:) Ska bli såå roligt. Saknar verkligen "de mina" just nu. Det är inte rätt att vara så långt ifrån mormor å morfar :( (farmor å farfar är inte lika viktiga) Hemma finns juh mostrar å morbröder å tremänningar...ja en hel tjock släkt...Pratade med David om att flytta "hem" idag igen. HAN toh upp det!! Tyckte att jag skulle be pappa kolla efter jobb möjligheter åt han.  Det finns möjligheter där till ett helt annat liv än vad vi kan erbjuda här nere. Tänk att kunna åka skidor å spela hockey, vara ute i naturen under hela året. (inte som här...några veckor på sommaren, resterande tid är det regn eller blask) Han skulle kunna ha en 4hjuling uppe hos morfar (å åka trakror uppe i Västanå, precis som jag gjorde som barn:) ) Fy va jag längtar hem nu...


Här kommer ett par bilder från dagen...

Av hazzel - 27 februari 2009 22:31

Ja, tack för alla fina sma å mail jag fått med lycko önskningar.

Jag har, av självklara skäl, inte haft telen på så mycke eller haft intresse av att kolla mailen förns idag, men nu har jag som sagt gjort det & jag blev sååå glad :)


Vi närmar oss nu andra natten hemma med Melvin & det käns otroligt skönt. Både jag & David var lite utav kännslomässiga nervvrak natten som var, men jag tycker att vi hanterade det bra. Vi lär oss nåt nytt var 15e minut känns det som :) Inför denna natt har vi pratat om att den som inte sover kan vara här inne i "lilla rummet" eller i vardagsrummet så den andre får sova lite. Inte för att det lila pyret är särskilt bökig eller hägljudd...men vem kan sova när den lille söta varelsen ligger där ´vaken å kikar... ? Inte då vi i allafall...så då blir det att vi båda e vaken å beundrar han.


Ska så klart lägga upp fler bilder innom kort...har bara inte haft tid med det ännu...men här kommer "första bilden" på oss :) Sliten men åååh så lycklig :)    (felvänd men det bjuder jag på.. :P)

Av hazzel - 27 februari 2009 13:15

Ja, nu är han äntligen här, vår lilla Melvin. Eller lilla å lilla... han vägde 4050 å var 57 lång :) så det var en riktigt stor å snygg pojke som öppnade sina ögon för första gången i sändags kväll/natt.


Här kommer en bild i allafall... <3

Av hazzel - 21 februari 2009 18:32

Ja, jag är fortfarande hemma.

Är 10 minuter i mellan igen.

Inget regelbundet med det här inte :P


Försöker hålla mig sysselsatt i allafall...

Tvättar, å plockar, pillar på bebis sängkläderna med Laban på <3 Älskar dom, dom e juh sååå fina :) Har Laban till allt i vagnen oxå nu. Å snutte filt, å badrock å bitgrej...mf :)


<3 David är underbar <3

Han fixar å donar med allt.

Kommer rusande så fort jag har ont...

Fixar bra avslappningsmusik ...

Å filmer som vi i allafall kan ligga å slöa till senare. (svårt att sova)

Nyss kom han in med en hel liter O´Boy till mig :)

Älsklingen då...


Nu ska jag göra ett tappert försök att röra mig lite igen.

Vilket innebär hasa mig runt mellan köket, sovrummet å vardagsrummet...

Runt runt runt... *skönt att gå juh* ;)


Håll tummarna för oss & för en lyckad kväll/natt (!?)

Frid & Kärlek till er alla!

<3


Av hazzel - 21 februari 2009 18:19

Ja,jag är fortfarande hemma.

Är ca 10 minuter i mellan igen nu...

Inte ett dugg regelbundet det här inte. :P


Försöker hålla mig sysselsatt i allafall...

tvätta, ränsa kylen, vika filtar å småplocka lite här å där

är vad jag roar mig med. :)


<3 David är helt underbar <3


Fixar allt dom behöver packas ner å tas med...

Fixar filmer vi kan se, eftersom jag inte kan sova...

Fixar Metallica (bra avslappning) ...

Fixar mat & dricka, jag orkar inte...

Fixar min rygg när det gör ont...

<3

Ska vandra runt lite till här hemma innan det är dags för film :)

Blir en komedi denna gång...

Det ser jag fram emot.

Kan behöva skratta å tänka på annat en liten stund.

<3 *Längtar* <3

Känns fortfarande konstigt att nån tagit på mitt barn...

å jag & David har inte ens sett pyret...


Håll tummarna för mig?!

Frid & Kärlek!

<3





Av hazzel - 21 februari 2009 11:10

Vill till att börja med be om ursäkt för det mycket förvirrande inlägget jag gjorde igår. Det måste varit nåt fel på bloggservern eller så hade min dator nån form av generalknas. Nån timme efter mitt (trodde jag) långa inlägg började telen väsnas & smsen haglade in med frågor vad "bubblor" betyder. Mitt inlägg hade helt enkelt inte publicerats...bara rubriken (?)


Vidare till dagens nyheter:

Jag kan nu glädja alla, & inte minst mig själv, med att det verkar finnas ett slut på denna tillsyntes evighetslånga graviditet. Efter att ha upptäckt en blödning igår kväll & pratat med dom på förlossningen, blev vi rådda att komma in idag vid 9 tiden. Har legat (inte sovit) med sammandragningar hela natten...med ett mellanrum på 6-8 minuter. På morronen har det dock lugnat ner sig markant & nu handlar det mer om nån gång i timmen igen. Läkaren kunde i allafall meddela att jag va öppen EN centimeter, jag hade mjuknat & att hon utan problem kunde ta på bebis huvud. (skummt...nån har redan tagit på MIN bebis...) Så nu är i allafall bollen i rullning kan man hoppas!?!?


Ha en bra dag!

<3  Frid & Kärlek <3

Av hazzel - 20 februari 2009 09:41

Why oooh why hade han ställt alarmet på klockan 9?

Han har juh inge problem att somna om...men JAG har juh det. :(

Ja ja...man ska väl vara glad att man är uppe & kan njuta av denna underbart vackra dag...? *suck* Sova hade inte varit fel det heller.


Det blev ganska sent igår...igen.

Var bort till två av Davids vänner å käkade pizza å spelade spel.

 (Efter jag fått massage) 

Det var nice...tills jag insåg att jag höll på å förlora dvs...då ville jag hem :P

(skyllde givetvis på tiden,klockan va juh endå runt midnatt)

Så sagt & gjort...hem åkte vi :)


Men väl hemma "fastnade" jag på msn å kom liktförbannat inte i säng förns mycke mycke senare än jag tänkt mig.

Har vaknat 511 gånger inatt med. Det har gjort ont i ryggen å ljumskarna (typ) hur jag än har legat :(


Joo, det är faktiskt väldigt fint ute ser jag nu :) Man kanske ska klä på sig å ta en liten promenix innan frukost endå? :)

Tror bestämt att det får bli så...


Ha det gott så länge...

Ovido - Quiz & Flashcards