Alla inlägg den 2 februari 2009

Av hazzel - 2 februari 2009 22:27

Är det typiskt kvinnligt, eller kanske mer typiskt de med liknande...låt säga "bakgrund" som min att göra flera saker sammtidigt hela tiden? Jag insåg jusst i skrivandets stund att jag nu sitter här med tandborsten i munnen fingrarna på tangenterna & med tankarna så långt fram som morrondagens middag. "Arga snickaren" skulle säga till sina klienter att dom måste avsluta det ena husprojektet innan dom påbörjar ett nytt... undra om det finns nån form av "arg livs coach" eller "Jävligt grinig psykolog" som kan reda ut mig & mina vardagsprojekt?


Well...nu börjar det bli löjligt mycke tandkrämsskum i munnen så jag måste gå å spotta...lika bra att sluta skriva oxå så jag iom det kan påbörja åtminstone 2 nya projekt innan jag hunnit så långt som till sovrummet (!)


Natti natti!

**

Av hazzel - 2 februari 2009 13:45

** 

Nu får du gärna komma hem.

jag vill inte sitta ensam med mina funderingar längre.

Vill vila...kanske även somna i din famn sen.

Jag vill att du pillar mig i nacken & säger att jag är betydelsefull.

Vill vakna till & se att du finns kvar hos mig.

För visst finns du väl kvar hos mig när jag vaknar?

**

WoW

Av hazzel - 2 februari 2009 05:43

Under många många år gömde sig  min sambo i sitt dataspelande. På alla tänkbara lediga stunder & även en hel del då vi/han igentligen hade annat att göra. Tider var uppbokade då han måste vara vid datorn & alla nödvändiga samtal fick föras talandes till hans ryggtavla, medans hans blick var fäst på skärmen.

 Jag minns hur han hade svårt att sova & det var inte allt för ovanligt att han "bara vaknade" väldigt tidigt eller mitt i natten, för att sedan gå å sätta sig vid datorn-hellre än att försöka somna om. Funderingen som nu följer är denna:

Är min blogg, även mitt world of warcraft?

Jag vaknade strax efter 5 idag & kunde bannenig inte sova..låg bara & funderade över hur jag skulle lägga upp morronens första rader. Huvva...denna insikt känns lite skrämmande...


Bäst att inte tala om detta med någon & istället försöka somna om :P



Ovido - Quiz & Flashcards