Alla inlägg under februari 2009

WoW

Av hazzel - 2 februari 2009 05:43

Under många många år gömde sig  min sambo i sitt dataspelande. På alla tänkbara lediga stunder & även en hel del då vi/han igentligen hade annat att göra. Tider var uppbokade då han måste vara vid datorn & alla nödvändiga samtal fick föras talandes till hans ryggtavla, medans hans blick var fäst på skärmen.

 Jag minns hur han hade svårt att sova & det var inte allt för ovanligt att han "bara vaknade" väldigt tidigt eller mitt i natten, för att sedan gå å sätta sig vid datorn-hellre än att försöka somna om. Funderingen som nu följer är denna:

Är min blogg, även mitt world of warcraft?

Jag vaknade strax efter 5 idag & kunde bannenig inte sova..låg bara & funderade över hur jag skulle lägga upp morronens första rader. Huvva...denna insikt känns lite skrämmande...


Bäst att inte tala om detta med någon & istället försöka somna om :P



Av hazzel - 1 februari 2009 16:50

Hmm...fick förfrågan om jag var intresserad av att följa med på innebandyn ikväll...?  Är jag det tro? Å varför "duger" det att bjuda med mig jusst idag? *paranioda tankar* Vi har förvisso hafft en riktigt mysig dag som följd av gårdagens rätt trevliga kväll...men what a fuck...har jag nu kvalificerat mig till nästa nivå eller vad? Har jag fått ett ok av de andra i laget nu? Var gårdagen ett sätt att testa mig inför hans innebandy polare? Nja...vi får se vart det här slutar. Fortsättning följer...


Bebis då...nä, ingen bebis ännu. Får på ett ungefär 10 sms & ett antal mail (och liknande) om dagen där folk frågar om jag förökat mig ännu...men nej,det har jag fortfarande inte gjort. Ni som står mig nära (inget illa menat mot the rest of you) kommer förhoppningsvis få ett sms då det är dags för oss att åka in. David har fått en sms lista av mig :) haha :) Men jag kan inte garantera hans sinnesnärvaro i en sådan situation, så hoppas inte på för mycke.


Nu ska jag ställa mig & hacka grönsaker för glatta livet. Det blev nämnligen en hel del kvar efter gårdagen å jag bara VÄGRAR göra mer avancerad mat än räster idag :P *tröttis juh*

Av hazzel - 1 februari 2009 12:10

Ja, gårdageb flög förbi relativt smärtfritt trots allt. Davids polare var juh som tidigare berättat hitbjudna på tacos & spelkväll. Maten var god & sällskapet var inte helt fel. Visst är jag av naturen ohyggligt skeptisk till människor överlag, och det krävs offta både 7 å 10 överbevisanden av "dem" innan jag kan sänka garden & acceptera deras närvaro.men jag beter mig (enligt mig själv) i allafall inte illa åt emot "främmlingar". Så David verkade nöjd med kvällen, som inte helt oturligt för min del, avslutades vid 12 hugget igår kvall. *tack för det*


Nu har jag nyss sprättat upp en påse med hunungshalstabletter, som jag gömde undan igår. MINA MINA MINA!!! *morr* Låt mina halstabletter vara!!

Ovido - Quiz & Flashcards