Alla inlägg den 19 april 2009

Av hazzel - 19 april 2009 17:42

Har försökt skriva ett vettigt inlägg flera gånger nu, men det blir hela tiden allt för utlämnande & personligt. Jag trodde dock att skrivandet i sig skulle vara som en ventil för att släppa på trycket...men även där blev jag sviken...det hjälpte inte.


En sak är säker. Jag måste skriva ner i min kalender (Ex den 1a varga månad) Att jag ska lita på min intuition. När "magen" säger mig att vara vaksam så ska jag vara det. Inte stoppa känslorna åt sidan för att flrsöka "tänka förnuftigt". För vet du va? Förnuftet är bullshit & känslan är sann!!!


Av hazzel - 19 april 2009 09:46

Ja, då var vi nu tillbaka efter vår första sveng till akuten med Melvin.

I morse då han vaknade hade han jättesvåart att andas. Han har hostat i flera dager, & fått röda prickar på magen å bröstet, men det har inte kännts som om det har varit nån fara...förns idag. Nu på morronen kunde han knappt äta för han var så bubblig i näsan. Så sagt & gjort...in på akuten efter att David rådfrågat nån på sjukvårdsopplysningen. Väl inte fick vi (efter mycke om & men...som vanligt på "akuten" (?) ) träffa en jätte trevlig barnläkare. *tack för det* Han var otroligt mysig & Melvin glömde genast bort att han var sjuk. Satte istället i gång  å skratta å prata <3 sötingen våran är verkligen såå lyckligt ovetande om denna, många gånger, grymma värld. Men som synes fick vi efter ca två timmar på sjukhus innehållande plodprov & diverse kontroller, åka hem igen. Provsvaren skulle han ringa till oss om.

Nu ligger plutten våran & sover, så vi får hoppas att det hjälper honom att piggna på sig.



Har förövrigt haft en jobbigt samtal med min sambo igen...

fattar inte varför han fortsätter att ljuga för mig?

Ovido - Quiz & Flashcards