Alla inlägg den 6 mars 2009

Av hazzel - 6 mars 2009 23:09

... Vill först å främst tacka för att ni vill dela med er av era napp-åsikter!!

*Tackar & bugar*

Jag HAR juh introducerat nappen för Melvin & jag har fått en mycket trevlig bebis efter det :) Oroar mig bara att jag gjorde det för tidigt!?

Jag är juh lite besatt av att läsa om bebisar & deras utveckling på nätet, å där hittade jag en artikel om jusst det där med problem vid nappanvändning på allt för små bebisar.

Problem med förvirring gällande matreflexer & att dom hellre väljer att ta nappen än bröstet, då nappen är lättare att suga på. (?)

hmm...


Nu ligger i allafall en välldigt nöjd bebis på sängen med sin napp i munnen å små sover. Han håller på å vaknar till låter det som. Men han är ingen panikvaknarkille direkt...han kan mycke väl ligga å dra sig i 10 minuter eller så innan han inser att -Ja jusst ja, jag e juh skiiit hungrig!!  <3

Men som sagt...nu ligger han å små morrar lite bara.




Av hazzel - 6 mars 2009 18:28

Vi är nu framme vid den tora NAPP frågan...

SKA man ha napp eller ska man inte?

Dom självklara argumenten så som:

JA: Det stillar sugbehovet & JA det är bättre med napp, för den kan man kasta bort senare, men det kan man inte med tummen...

 Nej: för det gör barnet förvirrat (mellan bröst & napp) & dess utom är napp lättare att suga på, vilket kan bidra till svårigheter att amma...

...dessa argument har jag redan hört & läst hundra gånger...jag skulle vilja ha råd från faktiska föräldrar, som av erfarenhet kan ge mig sin åsikt & inte pga utbildning i sugteknik :P (fans en sån kvinna på sjukhuset...vem fan utbildar sig i barnets sugteknik å dess utom blir kvar på en sån här liten ort?) *pucko* Melvin är väldigt tuttig av sig & skulle lätt kunna ammas 10-12 gånger om dagen, varav hälften i rent sugbehov. (om jag inte skulle ha annat att göra dvs...) Han äter inte så mycke utan vill snutta lite bara...eller så kräks han efter att ätit för tätt inpå. Ja ja...nu vill jag gärna få några svar på min fråga innan jag skriver vidare om jusst det här :)


Tack på förhand & ha en trevlig kväll nu...!  



Av hazzel - 6 mars 2009 18:01

Ja jusst det ja :O

Det var juh det här med studierna oxå...

Gick nyss in på "itslearning" & såg till min förvåning att jag har ett föredrag att hålla den 11e eller 18e mars..men jag vet inte om VAD? Jisses... hade juh heeelt glömt att jag faktiskt pluggar oxå :P

 Måste ta å ringa min lärare & höra efter hur jag ska lägga upp det här :/





Av hazzel - 6 mars 2009 12:58

Har precis fått en lugn stund & slänger mig givetvis på datorn för att uppdatera inför omvärlden att vi har det bra :) Kuttras Pyttling (som han numera kallas, eftersom han låter som en liten kanariefågel/marsvin, när han ligger å filosoferar) ligger här intill mig i spjälsängen, som förövrigt inte blivit förflyttad till sin igentliga plats ännu. (kommer den nånsin att göra det tro?) David är & handlar på Willys å jag har städat hela lgh å kört en maskin vardera av disk & tvätt nu på förmiddagen. Fin fint!


MEN? Det är helt galet va han snurrar å har sig... Blev jusst avbruten i mitt skrivande, då pyttling gnällde till... Han hade alltså ålat runt sig så ansiktet kom mot pinnarna i spjälsängen. *oskönt* Måste köpa ett spjälsängsskydd inser jag nu!!!! Men hur kan denna lilla fis krångla iväg sig så långt? Ska "dom" inte ligga stilla när dom är så här små? Jag gick i skola i Nordanstig på tiden då vi läste om det här med barn...men det borde juh inte vara allt för stor skillnad mot rästen av världen kan man tycka? :P


Hade hoppats på bättre väder idag...blev så sugen på att ta en promenad längs med vattnet igår när vi va ute å gick...menj ag hade för dåligt med kläder på mig å det drar välldigt kallt där nere. Hade som sagt hoppats på att kunna gå där idag, men den här utsikten var juh inte den vackraste :(  Kanske en sveng på eftermiddan då?


Nu ska jag ta en regäl tugga av mitt winerbröd å sen bara vara lat (om pyttling tilllåter) tills David kommer hem. Hej hopp!

Ovido - Quiz & Flashcards