Alla inlägg den 13 mars 2009

Av hazzel - 13 mars 2009 19:51

Finns det ingen barnbok som heter så? Ja ja...så är verkligheten hemma hos oss i allafall :( lillhjärtat är inte nöjd alls idag. Mycke tror jag har å göra med att maten inte riktigt räcker till. Får se om det blir bättre på ett par dagar(?)


Jag funderar på en annan sak oxå...kan bebisar drömma mardrömmar?

Kan han, under sin korta livstid, ha upplevt så hemska saker att han drömmer mardrömmar om det? Är det kanske alla dessa blodprov som "spökar" eller kanske kärringjäveln (ursäkta språket) på BB somförsökte tvinga honom att amma "rätt"? Det verkar nämnligen på honom som om hans drömmar är välldigt jobbiga ibland...å speciellt idag :( han sover bara en liten stund, så rycker han  till eller snarare kastar sig fram å tillbaka, å så gråter han :( Men bara jag lägger mig hand på honom så blir han lugn igen...huvva mitt lilla hjärta <3  Det gör mig ont att inte förstå vad han vill, å vad jag kan göra för att det ska bli bra igen...

Av hazzel - 13 mars 2009 10:11

Han låg där, röd i ansiktet å grymtade som en liten liten björn... Plötsligt brakade det till under täcket & ett leende avslöjade sig på Melvin. Tänkte att han kanske inte är klar men pruttandet eftersom han inte gnällde...mycke riktigt...braaag igen...å igen. Tre åskmåln dundrade under täcket innan jag tog upp honom för att gå å byta blöja...haha... men gissa om jag fick en överraskning när jag avlägsnat filten. Mammas lilla bajspojke hade lyckats skita ner både lakanet, täcket å framförallt sig själv :) *sötis* Lärdomen av detta är: När jag eller mannen mitt i natten riskerar att ha satt på en blöja allt för löst, lägg inte bebisen på sidan om han ska ligga i våran säng :) Hahaha...


Nä, efter allt detta skitprat ska jag gå å käka frukost :) Hej hopp!

Ovido - Quiz & Flashcards