Alla inlägg under april 2009

Av hazzel - 15 april 2009 06:43

Han sov heeela natten genom :)

Helt otroligt. Jag gick ut å gick med han vid 20 tiden igår å då somnade han efter sa en halvtimme...å så som han till 05.45 Jag hade tänkt tagit en morron promenad men av nån anledning blev jag akut lat. Fick för mig att det skulle vara otroooligt bökigt att få ner vagnen utan hjälp...å sen satt jag & funderade på om jag skulle äte frukost INNAN eller EFTER promenaden...(snacka om att lura sig själv) så nu är jag allt för morrontrött för att gå ut. Pyttling stoppade jag i säng igen...får se om han hade lust att sova igen eler inte...själv sitter jag här & äter frukost :P

Av hazzel - 15 april 2009 00:15

Eller nästan...natt - låda i allafall.

Är inte direkt på nå bättre humör för tillfället,

å inte kan jag sova heller.

Därför sitter jag nu här & gnäller till en vän på MSN

medans jag förklarar det hela "här"

& Äter en matlåda jag rotade fram ur frysen.

Inte särsklit gott, men vafaan gör man?

*tröstäter*


I morron ska jag i allafall äntligen ta mig i kragen

(eller snarare "ta av mig kragen")

& gå ner å sola på solpoolen ¤

Det ska bli skönt att ägna, om än bara 20 minuter, tid åt mig själv.


Nä, om man skulle ta å lägga sig igen kanske?

Här blir det juh inga barn gjorda.

Hahaha...så jävla dåligt! :P


Go´natt!

Av hazzel - 14 april 2009 11:32

Ja, nu ska vi ta bilen & åka ut till Gränsö...ta en långpromenad å jobba på mitt dåliga humör. Hoppas att det hjälper med lite frisk luft...?

David håller på å buter på pyttling nu så jag ska väl gå å göra mig iordning jag oxå. hej så länge...

Av hazzel - 13 april 2009 22:40

Även en dötrist & tråkig dag kommer slutligen till tolvslaget & ett nytt dygn med, förhoppningsvis, intressant innehåll väntar... Pyttling är nattad, men liggen vaken å surrar. haha, så söt :) Vi tog oss i allafall äntligen ut på en långpromenad förut -skönt- så efter det orkade jag pressa bort endel av de negatoíva tankarna i allafall. Nu ska jag inte hoppas på nåt med positivt denna dag, utan nöja mig med att jag inte sitter här & gråter eller slår sönder nåt jag kommer ångra...


Go´natt!

Av hazzel - 13 april 2009 15:23

Vaknade upp med en konstig känsla av att nåt inte stod rätt till.

Efter att Melvin ätit bäddade jag ner honom i vår säng & tur var väl det...efter en halvtimme eller så kräktes han å kräktes...Å KRÄKTES. Hade jag inte haft honom intill mig kanske jag inte hade vaknat när det hände?!?! :(


Denna dag verkar inte ha mycke mer att erbjuda heller... ja, jag vet...man måste göra nåt för att få den bättre, inte bara sitta här å gnälla. Men faktum är att jag inte orkar. Jag är så trött..mentalt jätte trött. Varför kan jag inte riktigt komma på (?) Tycker själv att jag ätit, sovit & varit ute i lagom stora doser..men nånting tynger mig.

Av hazzel - 12 april 2009 20:03

Middagen hos Davids farmor blev inte så långlivad.

Vi kom en stund innan för att kunna ta en promenad & "söva ner" Melvin, de andra som skulle käka kom dock för sent *suck* dess utom ville de andra inte sitta på altanen (det ÄR inglasad) så där satt vi, jag & David, ensamma & käkade middag. (?) Det var i allafall välldigt god lax med ännu godare sås till...så...tack så mycke :) Då det ALLTID är piss dålig stämning på dessa middagar bestämde vi oss för att "leka en lek" -inte  vara negativ- utan BARA påpeka de positiva hela tiden. Så istället för att, som vanligt, klaga på att där var för lite mat, påpekade vi istället att såsen var mycket god :) & istället för att, oxå som vanligt, påpeka att två av gästerna kom för sent, sa vi istället att det va trevligt att f¨en chans att varva ner innan maten :) Även fast det inte påverkade de andra & deras skitsnackande hela tiden så kändes det betydligt bättre för oss. *smart*


Hur som hällst så stannade vi inte länge. Melvin blev lite gnällig (tack för det älskade pojke) :P så vi ursäktade oss snyggt & for ut å myskade bland massa vackra hus på "rikemans sidan" :) *mysigt*


Nu är David på rymmen & Melvin sover, så jag känner mig plötsligt jävligt ensam. (ursäkta ordvalet, men det är presis så det känns) Har ringt flera personer, men ingen vill tydligen prata med mig nu :(


Nä, gör väl som vanligt när jag tycker synd om mig själv...jag går å äter på nåt :P Hej så länge!!

Av hazzel - 12 april 2009 09:33

Ja, idag bär det iväg mot påsk firande nr 2.

Kl.14 ska vi vara hos Davids farmor (me halva släkten...eller var det hela...?) Synd att vädret inte verkar bli som igår :( Vi hade hoppats på att kunna ha vagnen ståendes ute medans vi äter...men så tycks det inte bli. *skit oxå*

Ska försöka att f¨med kameran denna gång ...igår lade juh (som vanligt) batteriet av strax innan vi skulle åka :(


Nä, frukostbordet kallar...

Av hazzel - 11 april 2009 21:17

Åh, va trevligt vi har haft det idag :)

Det som inleddes med nån form av "träffa folk ångest"  slutade riktigt bra.

Melvin har nu vid knappa 2 månaders ålder varit på sin första fest. Vi hade kanske velat att han skulle vänta ett tag till, men han var juh i allafall med sina föräldrar på sin "första  gång" :P Skämt å sido...vi var borta hos ett par goda vänner med tillhörande barn & övrig släkt å grillade. Så skönt att det inte blev nån vanlig påsk middag med ägg å sill för en gångs skull :) Det grillades istället kyckling å lax med massa gos potatis sallad till. Melvin kunde inte ha skött sig bättre :) Mammas lillhjärtat. <3 Nu ligger han inne i sovrummet & David halvsover på soffan, så det är väl dags för mig att förbereda mig inför natten oxå. Kommer nog att somna ovaggad efter denna mysiga dag!! Hej å go`natt!

Ovido - Quiz & Flashcards