Alla inlägg under mars 2009

Av hazzel - 10 mars 2009 07:52

Jepp, idag valde den lille herren att slå upp sina klarblå kvart i 6. <3 Jusst nu hör jag hur han testar sin käre fars tålamod inne i vårat sovrum. hihi..jag gick in å la han där efter mat & blöjbyte. Men som det låter på Melvin är han INTE nöjd med livet jusst nu. Dags för pappa att göra en förändring tro?


Idag kommer det som tidigare berättats fin fint besök till Perugatan :)

(Undra om det är därför David stannade hemma från kursen idag?)

Ska bli skoj att återse min gamle vän :P


Men se där...nu kom mina fina "pojkar" in hit :) Lessnade på gnället tro? tiihii!!

Av hazzel - 9 mars 2009 22:59

Jag som inte alls skulle hålla på med detta bloggande för att folk ska läsa det jag skriver, utan för att helt enkelt skriva ur mig om mina tankar & lite om vad som händer i mitt liv. Men nu, till min fasa så reagerade jag HÅRT på att intresset för mina ord sjunkit krafftigt efter att jag fått Melvin. (?) Var det min resa fram till förlossningen som lockade många läsare eller är felet mitt eget eftersom jag (av naturliga själ) inte skriver lika ofta & mycke längre? Hue som hällst så blev jag förvånad över min egen reaktion...huuh...är kanske lite utav en centrum människa trots allt?


Idag har vi i allafall fått en glimt av solsken på kinderna :) Han precis ut för att fånga några strålar på den dagliga promenaden :) "hon" från bvc va hit å vägde Melvin innan det btw...han hade gått upp 140g :) stora killen :) Nu ska jag ta å förbereda mig inför natten tror jag...är sååå trött å i morron måste luggen va kammad å de svarta ringarna under ögonen bort vilade (Eeller bortsminkade, vilket som) För i morron kl11 får jag fin främmande :P Då kommer min käre vän Agnetha hit å hällsar på. Ska faktiskt bli skönt med lite sällskap nu. Jag har isolerat Melvin från diverse nyfikna djävlar i över en vecka nu...men dom som JAG godkänner kan få komma hit...men bara dom :P


Nä, göra natt var det ja...


Ha det gott & go natt allihopa!! :)

Av hazzel - 8 mars 2009 13:33

Det är väl helt otroligt va tråkigt väder det är :( Jag har varit sugen på en promenad i flera dagar nu men det är bara ragn å grått å regn å grått :( Idag gick vi dock ut i allafall. Kan juh inte sitta inne hela tiden. Stackars Melvin får aldrig lufta näsan :P Haha... Nu sover han så gott i vagnen... vi ska passa på å spela nåt spel tänkte vi...får se hur långt vi kommer med dom planerna? En liten herre har en viss förmåga att känna på sig när vi har annat att göra än att enbart sitta å titta på han :)


Ja, jag ska givetvis lägga upp fler bilder :) Måsta bara ladda det där förbannade batteriet IGEN! :(


Fridens!!

Av hazzel - 7 mars 2009 22:25

Som sagt...snart dags att sova. Och precis som natten som var, sover vi (jag å David) i separata sovrum. Känns inte bra att säga det högt, än mindre att få det i skrift på det här viset, men så är fallet. Melvin va jätte bra att ha å göra med när vi som ensamma här inne. Å David hade möjlighet att sova hela natten. Men det känns endå fel...


Får se om det går lika bra i natt?

Kanske måste se över våra nattvanor isåfall...vad kan det tänkas vara som gör att vi alla sover bättre när vi är utspridda på det här viset? Jag vet att i allafall David saknade oss när han vaknade upp i natt å insåg att vi ortfarande inte kommit in dit... <3 å jag tycker inte om att vakna utan att känna honom intill mig. Är det melvin som inte trivs i sovrummet då tro? Eller är jag kanske lugnare när jag vet att inte David är där & alltså inte heller kan rulla över han i sömnen eller dyligt? Nä...jag spekulerar bara i saker jag inte har en aning om nu känner jag. Å dess utom är jag för trött för att reda ut det här nu. Återkommer i morron med en rapport om hur natten gått :)


Natti natti!

Av hazzel - 7 mars 2009 13:14

Här kommer lite bilder från veckan som varit :)

Av hazzel - 7 mars 2009 07:31

Ja, jag känner mig nog som det ensammaste människan i världen nu. David ligger å sover inne i vårat sovrum...å Melvin ligger å sover på sängen här inne i lilla rummet. Själv kan jag inte sova. Har haft en helt otroligt bra natt. Gick å la mig med Melvin igår vid 19 tiden...vakna en stund vid 23 å en stund vid 2, sen sov vi till 7 i morse :)

Kuttras Pyttlig har inga problem med att somna om efter den ätstunden heller, men det har tyverr jag :/ David ska iväg på cup hela dagen idag så han borde juh kliva upp snart...hmm...då kanske jag kan få lite frukost sällskap en stund i allafall? Sen kommer han bara hem nån gång på eftermoddagen för att byta kläder å stila till sig lite...han ska nämnligen på 40 årsfest på kvällen. Ja, vi var juh bjudna allihopa MEEEN jag tycker nog att det är lite väl tidigt än. Jag & Melvin ska nog få en mysik kväll endå :)


<3  Frid & Kärlek  <3

Av hazzel - 6 mars 2009 23:09

... Vill först å främst tacka för att ni vill dela med er av era napp-åsikter!!

*Tackar & bugar*

Jag HAR juh introducerat nappen för Melvin & jag har fått en mycket trevlig bebis efter det :) Oroar mig bara att jag gjorde det för tidigt!?

Jag är juh lite besatt av att läsa om bebisar & deras utveckling på nätet, å där hittade jag en artikel om jusst det där med problem vid nappanvändning på allt för små bebisar.

Problem med förvirring gällande matreflexer & att dom hellre väljer att ta nappen än bröstet, då nappen är lättare att suga på. (?)

hmm...


Nu ligger i allafall en välldigt nöjd bebis på sängen med sin napp i munnen å små sover. Han håller på å vaknar till låter det som. Men han är ingen panikvaknarkille direkt...han kan mycke väl ligga å dra sig i 10 minuter eller så innan han inser att -Ja jusst ja, jag e juh skiiit hungrig!!  <3

Men som sagt...nu ligger han å små morrar lite bara.




Av hazzel - 6 mars 2009 18:28

Vi är nu framme vid den tora NAPP frågan...

SKA man ha napp eller ska man inte?

Dom självklara argumenten så som:

JA: Det stillar sugbehovet & JA det är bättre med napp, för den kan man kasta bort senare, men det kan man inte med tummen...

 Nej: för det gör barnet förvirrat (mellan bröst & napp) & dess utom är napp lättare att suga på, vilket kan bidra till svårigheter att amma...

...dessa argument har jag redan hört & läst hundra gånger...jag skulle vilja ha råd från faktiska föräldrar, som av erfarenhet kan ge mig sin åsikt & inte pga utbildning i sugteknik :P (fans en sån kvinna på sjukhuset...vem fan utbildar sig i barnets sugteknik å dess utom blir kvar på en sån här liten ort?) *pucko* Melvin är väldigt tuttig av sig & skulle lätt kunna ammas 10-12 gånger om dagen, varav hälften i rent sugbehov. (om jag inte skulle ha annat att göra dvs...) Han äter inte så mycke utan vill snutta lite bara...eller så kräks han efter att ätit för tätt inpå. Ja ja...nu vill jag gärna få några svar på min fråga innan jag skriver vidare om jusst det här :)


Tack på förhand & ha en trevlig kväll nu...!  



Ovido - Quiz & Flashcards