Alla inlägg under mars 2009

Av hazzel - 6 mars 2009 18:01

Ja jusst det ja :O

Det var juh det här med studierna oxå...

Gick nyss in på "itslearning" & såg till min förvåning att jag har ett föredrag att hålla den 11e eller 18e mars..men jag vet inte om VAD? Jisses... hade juh heeelt glömt att jag faktiskt pluggar oxå :P

 Måste ta å ringa min lärare & höra efter hur jag ska lägga upp det här :/





Av hazzel - 6 mars 2009 12:58

Har precis fått en lugn stund & slänger mig givetvis på datorn för att uppdatera inför omvärlden att vi har det bra :) Kuttras Pyttling (som han numera kallas, eftersom han låter som en liten kanariefågel/marsvin, när han ligger å filosoferar) ligger här intill mig i spjälsängen, som förövrigt inte blivit förflyttad till sin igentliga plats ännu. (kommer den nånsin att göra det tro?) David är & handlar på Willys å jag har städat hela lgh å kört en maskin vardera av disk & tvätt nu på förmiddagen. Fin fint!


MEN? Det är helt galet va han snurrar å har sig... Blev jusst avbruten i mitt skrivande, då pyttling gnällde till... Han hade alltså ålat runt sig så ansiktet kom mot pinnarna i spjälsängen. *oskönt* Måste köpa ett spjälsängsskydd inser jag nu!!!! Men hur kan denna lilla fis krångla iväg sig så långt? Ska "dom" inte ligga stilla när dom är så här små? Jag gick i skola i Nordanstig på tiden då vi läste om det här med barn...men det borde juh inte vara allt för stor skillnad mot rästen av världen kan man tycka? :P


Hade hoppats på bättre väder idag...blev så sugen på att ta en promenad längs med vattnet igår när vi va ute å gick...menj ag hade för dåligt med kläder på mig å det drar välldigt kallt där nere. Hade som sagt hoppats på att kunna gå där idag, men den här utsikten var juh inte den vackraste :(  Kanske en sveng på eftermiddan då?


Nu ska jag ta en regäl tugga av mitt winerbröd å sen bara vara lat (om pyttling tilllåter) tills David kommer hem. Hej hopp!

Av hazzel - 5 mars 2009 10:44

Ja, nu var det slut på det roliga :( Mamma & grabbarna har för bara en liten stund sedan gått utanför dörren. David kör dom till tåget som går nu vid 11 tiden. Det är skumt va tiden går fort när man bara har en begränsad tid att röra sig med. När man har en hel tråkig ensam tisdag...då kan juh en dag kännas som 3. Men nu har 5 dagar kännts som 2. Det var i allafall otroligt skoj att ha dom här :) (bättre att fokusera på det roliga...) Ens mamma (mormor) ska juh lixom vara nära såhär de första dagarna :) Hoppas att vi kan åka upp innom kort oxå. Dels så att han inte hinner växa allt för mycke (så dom känner igen varandra) Å så för att pappa (morfar) ska få träffa han medans han e liten bebis.  Det är dock ruggigt va fort han växer. Från förmiddag till kvällen är han mycke mer "mä" lixom. Kollar vartifrån rösterna kommer, vänder på huvet när han hör nåt nytt ljud... så söt <3


Nu ska jag ta å göra ett ryck här hemma medans lillfisen sover å David e på rymmen :) Sen ska vi gå en promenad tror jag bestämt!!! :)


Fridens så länge!



Av hazzel - 3 mars 2009 17:44

Jag vet inte riktigt om det är befogat att klaga efter att ha fött en så fin & välmående pojke...men OM man nu får det så vill jag ta tillfället i akt att gnälla över det här med kisseriet. Det GÅR juh inte :( Nu har det gått över en vecka sedan förlossningen å det känns verkligen som om jag kissar taggtråd.(själva det onda efter att ha fött barn kan jag ta, men inte kisseri besvären)  Världens jävla urinvägsinflammation vore trevligare. *lovar* Min käre barnmorska kommer i allafall att ringa mig (igen) vid 9 hugget i morron, å har det inte släppt nåt tills dess (varför skulle det ha gjort det?) så ska jag få komma ner på en koll. Känns lixom  som om det sitter nåt litet sår eller om det ha blivit nån spricka upp mot urinröret oxå..well well, vi får se i morron. Melvin har i allafall badat idag <3 sååå mysigt det var :)  Nu ska jag återgå till familjen som är på besök :)


 <3 Mammas badpojke <3



Av hazzel - 3 mars 2009 08:27

Efter vår promenad igår som han i fleeera timmer i vagnen. *sötis*

Hoppas att jag klarar av att få ner vagnen för trappen själv sedan då mamma å dom har åkt? Jag har juh fortfarande rätt så jävla ont å vagnen är ganska tung å otymplig att få ner, trots att vi "bara" bor på andra våningen.


Va i allafall ner till bvc igår :) Hahaha...

"Dom" vill att bebisar ska gå upp i allafall 100g under första veckan hemma...min "lille" fis hade gått upp 400g :P Tror jag kan släppa min oro att han inte får i sig tillräckligt med mat nu!?!?


Ja, det blev några rader idag i allafall...men nu ska jag gå å fixa lite frukost till mig innan Melvin vaknar. (ja, han har juh sovit sedan 5 i morse <3)

Av hazzel - 1 mars 2009 13:37

Åh, va det känns bra att han dom här :)

Trodde ett tag att det kanske skulle bli tråkigt för dom, eller i allafall grabbarna att inte kunna göra så mycke, men det går så bra.

Dom vill hälst bara sitta å pilla på Melvin heeela tiden :)

Så söta dom är :)

Vi har varit ute på premiärturen me barnvagnen i det fin fina vårvädret idag. Skönt att lufta sig lite. Å snart vankas det middags styr.

Är sååå sugen på potatis så dom andra har INGET att säga till om :P

Potatis ska vi ha!!!


Har fått många reaktioner på flytttankarna, men som sagt...jag hoppas inte på för mycke. Det är lätt att sitta här å PRATA om att vara redo att flytta, men att verkligen göra det är en annan femma. Det gäller mig oxå för den delen...jag vet onte om jag helhjärtat är redo att flyttahärifrån (?) Vi får se vad som händer...ett jobb för David är nr1 isåfall...så vet ni av nåt så säg till mig :) :) :)


Nu ska jag gå å mysa lite med Melvin innan de andra kommer hem från affären :)

Hej så länge...

Ovido - Quiz & Flashcards