Alla inlägg under januari 2009

Av hazzel - 8 januari 2009 08:17

Ska precis sätta mig & maila över lite bilder till min kära mamma, men måste så klart kolla runt en sveng innan jag ägnar mig åt allvaret :P


Längtar såå till skolan igen :( När jag vaknade i morse kännde jag bara en stor onödig klump i bröstet av tomhet :( Måste kolla upp om det är möjligt att läsa två svenska kurser på distans SAMMTIDIGT!?! Vill juh bli klar med komvux studierna nån gång så jag kan börja studera på allvar. Tror att det fattas mig 350 eller 550 poeng för att vara berättigad att läsa på högskolan nu. Faan inte mycke juh...


Nä...bilder till mamma var det ja...


Hej hopp!!

Av hazzel - 7 januari 2009 23:36

Kan juh inte sova :( har idiot ont i ryggen å blev dessutom jättesugen på en rostad macka med ost :) så nu sitter jag här, ensam i natten...

David masserade min rygg innan vi gick å la oss, i hopp om att värken skulle släppa , men icke :( det tar vanligtvis en natts sömn & massage innan det blir bättre...å då håller d bara i sig ett par dagar. Men det är såklart bättre än inget :)


Faan...nu åt jag upp den sista mackan utan att jag tänkte på det :( hmm... blåste mig själv på 50% av anledningen till att jag klev upp ur sängen...

Lika bra att gå å lägga sig igen då.


Puss å hej!

Av hazzel - 7 januari 2009 13:22

När jag sitter här vid datorn kan jag se rakt ner på dagiset.

Undra om jag nånsin kommer att kunna ha mitt barn på det dagiset?

Det ser likadant ut som det dagis jag gick på i skottsund :)

Ganska coolt igentligen :) Skillnaden är väll den "stora" kullen som man kan åka pulka i...denna kulle ligger på sidan om dagiset :P inte mitt framför.


Men jag känner mig lite skeptisk...har redan insett att dom nästan aldrig är ute (?) varför i helvete är dom aldrig ute med barnen? Är det inte samma leka-utomhus-mentalitet här som i Sundsvall tro?

Nä...det klokaste är nog att vända på det här skrivbordet så att jag inte längre kan sitta å kolla hur dom beter sig där nere. Man kan juh bli knäpp för mindre :) haha...

Av hazzel - 7 januari 2009 07:46

Har legar vaken länge nu & funderat på vad klockan kan tänkas vara. När jag efter mycket om å men kliver upp ser jag att klockan inte ens är 8. *suck* Vad ska jag upp nu å göra? Hur ska jag kunna fylla en hel dag med "aktiviteter"när jag inleder den såhär tidigt?


Köpte nya brödfornar igår i allafall, så lite bakning kommer det att bli på förmiddagen :) Men städningen gjorde jag GRUNDLIGT igår, så den är klar... Får se om Maya hör av sig nåt kanske? Vore skoj om hon kom förbi. *hoppas*


Ett litet inlägg bara till er som frågat om jag vet vilken "sort" det är på bebisen...Det vet jag INTE. Det jag VET är dock att om det är en flicka ska hon heta Tekla Maria :)

Alltså därför jag bara funderar på pojknamnen...


Önskar alla en bra dag!!

Av hazzel - 6 januari 2009 22:35

Har haft en riktig myskväll för mig själv här hemma :)

Tappade upp ett bad...

färgade håret under tiden...

låg i bad med oljor medans färgen fick verka.

Så nu är jag brunhårig.

Första gången på läänge läänge som det inte finns NÅN tillstymmelse till rött i mitt hår :)

Har insett det, att nu när jag är så blek är inte rött den mest smickrande färgen att rama in ansiktet med.

Dess utom är det ganska skönt att ta ett par timmar bara till sig själv så här på kvällen innan man kryper till kojs...


David har redan gått å lagt sig. Han börjar jobba igen i morron efter en låång julledighet.

Huvva tror det är 04.50 hans larm väsnas.

*inte avundsjuk alls*


*Frid & Kärlek*

Av hazzel - 6 januari 2009 18:28

Tyst-tomt-tråkigt

Nu har nyss familjen Lubra´n gått hem efter att ha varit här på ett riktigt trevligt fika maraton :) Kidsen hittade iofs ganska snart 360´t å har spelat kung fu Panda mest hela tiden, men en å annan mumms bit har dom kilat in i köket å fått i sig i allafall :) Är alldelens kaffe darrig nu känner jag :/ (lätt att somna sedan?) Jag som inte dricker kaffe längre...men så bara slank det ner en kopp i allafall. Bra att det bara va en...


Idag har det inte blivit mycke gjort...städat & handlat... sen har dagen gått åt till att umgås :) Inte alls fel må jag säga :)


Nu sitter David å spelar i TV-rummet, så jag passar på att lägga beslag på den annars välldigt uppbokade datorn. (hans har juh gått sönder så vi slåss om min nu) Borde igentligen göra oss av med båda dom här & köpa en riktigt bra stationär dator å en bärbar istället. Ingen ide att ha 2 stora klumpar till datorer juh...


Mat då...? Är det verkligen nån ide´att ställa sig å göra lax å grejer den här tiden? Hade juh tänkt äta det idag men nu har vi juh fikat så mycke...


Nä, dags att kolla runt lite :)

Alltid trevligt att se vad andra har hafft för sig :)

Av hazzel - 6 januari 2009 10:18

Fy faan...sova till 10. haha...igentligen borde jag skämmas. Men det gör jag INTE :P  Jag fullständigt stupade i säng igår efter dagen/kvällen i Linköping å har bara vaknat 2 gånger i natt :) (nytt rekord) Drömde dock heeelt galet  :(


Drömde att jag fick värkar på innebandyn å att jag for hem för att byta kläder å ta med "väskan" (den som alla förberedelse grejer SKA finnas i)

well well...väl hemma födde jag ensam fram mitt barn SOM VA EN VALP?? Dess utom var den redan vid födseln rumsren å lydig!?!?!


Vad är det mitt inre försöker säga mig?

AIK

Av hazzel - 5 januari 2009 23:08

Ja, AIK vann innebandyn idag :)

Har precis kommit hem efter att ha varit i Linköping hela dagen :)

Va på IKEA oxå...köpte lite bebis saker...skötbord å sånt.

Börjar känna mig materiellt redo för en ny familjemedlem nu :)


Helt galet va hörseln lär vara väl utväcklad nu...normalt känner jag nån gång i timmen (mer eller mindre) att det rör sig där inne i magen, men nu under innebandyn rörde den lille på sig sgs hela tiden. Måste juh bero på den höga musiken å allt skrik!?!?


Nä, nu får det vara nog med funderingar för idag...är på tok för trött för att skriva mer nu.


Natti natti!!

Ovido - Quiz & Flashcards